7 Ağustos 2013 Çarşamba

Başlarken...

Giyim Öğretmeniyim. 10 yılı aşkın süredir kalıpla alakalı derslere girmekteyim. Haftalık ders süresinin yetersizliği ve elle tutulur yardımcı bir ders kitabının yokluğu da uzun zamandır bir eksiklik olarak hem ilgili dersin hocalarında hem de öğrencilerde fazlasıyla hissedilmektedir. Bu alanda öğrenciye başvuru kaynağı mahiyetinde mesleki ve teknik kitapların özellikle de kalıp kitaplarının önerilebilmesi, bir seçki sunulabilmesi büyük önem taşır. Fakat bu alanda hemen hiç yayın yapılmadığını söylemek da yanlış olmayacaktır.
Bu sayfayı,  eksiklikleri gidermek, bireylere mesleki yeterlik kazandırmak ve bireysel öğrenmeye rehberlik etmek amacıyla hazırladım. Kendi kendine mesleki yeterlik kazanmak isteyen bireyler için mesleki birikimim ve son trendler çerçevesinde kadın giysi kalıplarından örnekler sunacağım. Basitten karmaşığa doğru hazırlanacak bu eğitim faaliyetini başarıyla tamamladıktan sonra bu alanda bir iş yerinde çalışabilir, sipariş üzerine üretim yapabilir veya giysilerinizi kendiniz hazırlayarak aile ekonomisine katkıda bulunabilirsiniz.
Ölçüleri hesaplamak, çizimleri oluşturmak size büyük bir zevk verecektir. Kalıp ne kadar doğru çizilirse ürettiğiniz giysi de o derece güzel olacaktır. Tasarladığınız modelin her basamağını kendinizin oluşturduğunuzu bilmeniz size heyecan verecek, sizi kalıp çizmeye istekli kılacaktır.



Kalıp çizmek için gerekli olan malzemeler:  Standart ölçü tablosu, mezura,cetvel, gönye, kalem, pergel, çizim masası, riga takımı,silgi, mülaj kağıdı, yapıştırıcı. Eğer kalıpları küçük boyutlarda yapmak istiyorsanız; Eşel takımı, pistole takımı ortamda hazır bulundurulmalıdır.

2 yorum :

  1. Selam yurt disinda yasiyorum hayalim olan bir meslegi kendi cabalarimla ögrenmek icin nette gezerken sizinle karsilastim cok tesekkür ederim cok güzel anlasilir bir dilde anlatiginiz icin devamini istiyorum benim gibi bir okula gidip ögrenemeyenler icin basvuru niteliginde cok sagolun emeklerinize saglik

    YanıtlaSil